Κυριακή 2 Ιανουαρίου 2011

2011 Vs. Παρελθόν

Καλή χρονιά! Ευτυχισμένο το καινούριο έτος!
Νέα χρονιά, καινούριο έτος, νέο έτος, καινούρια χρονιά, νέα, νέο. . . Αρχή, εκκίνηση, αλλαγή, ανανέωση, επαναπροσδιορισμός, αναοριοθέτηση. Μέσα στον πυρετό των ημερών μου φάνηκε διασκεδαστική η ιδέα να κάνω μια λίστα παλαιότερων πεπραγμένων που κατέληξαν να με στοιχειώνουν και να την κάψω. Οπότε έχουμε και λέμε μια λίστα με. Παλαιότερες αγάπες που αναμένω να επιστρέψουν πριν με πάρει ο ύπνος το βράδυ, δουλείες που δεν ολοκληρώθηκαν και κωλυσιεργούν τόσο που ψυχοραγούν, συνεργασίες που έχουν ξεκολλήσει και κρέμονται από μια κλώστη οπώς ο κρεμασμένος, αποφάσεις που προδόθηκαν. . .Μια λίστα, στο μπαλκόνι και στην πυρά, με τον αέρα να παίρνει τις στάχτες. Να χαθούν, να εξαφανιστούν να μείνω χωρίς αποσκευές ανάλαφρη.
     Εκεί  που πήγα όμως να γράψω την λίστα μέσα σε μια διονυσιακά παγανιστική χαρά(χορός γύρω από φωτιά, τύμπανα, κρασί, αίμα, Βάκχες, φτερά, Ινδιάνοι, ξεχαρβαλωμένοι συνειρμοί) κόλλησα. Τις αγάπες μου τις αγαπώ, αποφάσεις που πρόδωσα μπορεί να με πρόδωσαν μη για τα γούστα μου, τις συνεργασίες μου στήριξα πλάτη δεν γύρισα και δουλείες που δεν ολοκλήρωσα ομολογώ ένοχη. Απόλαυσα τόσο την διαδρομή που ξέχασα την Ιθάκη. Τι να κάψω; Ανάλαφρη; Μισώ το κουβάλημα αλλά κακά τα ψέματα μια βαλίτσα με τα απαραίτητα κάνει το ταξίδι πιο εύκολο. Τι βάζει κανείς όμως στην βαλίτσα του;
    Η γιαγιά μου λέει ότι η πρώτη φόρα που το έσκασα από το σπίτι ήταν όταν ήμουν 5 χρονών. Μιας και μέναμε στον 16ο όροφο της πολυκατοικίας πρόλαβαν και με βρήκαν καθώς περίμενα το ασανσέρ. Αυτό όμως που θυμάται πιο έντονα είναι που είχα οργανωθεί και είχα πάρει μαζί μου, το παιδικό βαλιτσάκι μου. Τα πράγματα που επέλεξα για να επιβιώσω στους δρόμους ήταν, κομφετί(που είχα φτιάξει η ίδια σχίζοντας διάφορα χαρτιά), χώμα(είχα αδυναμία στις γλάστρες τότε και όχι δεν έγινα κηπουρός), μια αποκεφαλισμένη barbie, το κεφάλι μιας άλλης barbie, ένα κομμάτι σκισμένο ύφασμα και μαγνητική ταινία σπασμένης κασέτας(ήμουν καταστροφέας μικρή ή μου φαίνεται;)
     Εγώ αυτά! Ο εαυτός μου σε μια βαλίτσα;
Self-potrait in a suitcase, Pawel Althhamer, 1996
Self-potrait in a suitcase, Pawel Althhamer, 1996
Self-potrait in a suitcase, Pawel Althhamer, 1996
Ή είμαι η βαλίτσα;
Suitable Case by Jan Karoll
Ο κόσμος όλος στην βαλίτσα μου;

The Suitcase, Maciej Frankiewicz
Ή βαλίτσα για τον κόσμο όλο;
A Case of Mistaken Identity by Becky Frehse 
Μπορεί όμως να φαίνομαι βαλίτσα και να μην είμαι
A Desk of Briefcases, Maarten de Ceular
Αλλά και αν είμαι δεν πειράζει
Five suitcases in which Calder transported his Circus, 1926-31.
(δεν φταίω 'γω που είμαι τσίρκο είναι αυτό που μέσα μου κρύβω. . . )δείτε το βιντεάκι από τα soundtracks. Αυτές είναι οι βαλίτσες που μετέφεραν το περίφημο τσίρκο του Alexander Calder εφευρέτη των κινούμενων κατασκευών.
    Το αποφάσισα είμαι βαλίτσα Τζαμάικα σου 'ρχομαι
Wanderlust_Suitcase for Tropical Vacation, Τilly Strauss, 2007
 Η όπου μας βγάλει
Itineraty/Itinerant, Louisa Dawson, 2004
Επιλέγουμε βαλίτσες, παλιές
Prada vintage
η retro κλασάτες
Louis Vuitton
Romero Britto, Palm
ή νέες και ντιζαινάτες
Romero Britto, Spring Love
ανάλογα τα γούστα και μας μένει να τις κουβαλήσουμε


όπου και να 'μαστε
Namaste("I honor the place in you in which the entire Universe dwells, I honor the place in you which is of Love, of Integrity, of Wisdom and of Peace. When you are in that place in you, and I am in that place in me, we are One.")


Υ.Γ. 1. Σας ευχήθηκα; Δεν σας ευχήθηκα! Καλό κουβάλημα!!!
Υ.Γ. 2. Αν θέλετε να δείτε περισσότερες βαλίτσες γλυπτά και το γενικότερο project μιας ομάδας νέων καλλιτεχνών επισκεφτείτε το www.sack-attack.com
Υ.Γ. 3. Μην περνέται τις βαλίτσες ανάλαφρα άσχετα το βάρος τους μπορεί να αποκαλύψουν θανάσιμα μυστικά όπως μας δείχνει και το T.R.A.N.S.I.T. animation του Piet Kroon στα videotracks.

1 σχόλιο: