Πέμπτη 19 Μαΐου 2011

Λεγε μέ τρελή . . . . ευψαριστω

Μια φορά και ένAν καιρό (θα ‘θέλες). Θα με τεστάρεις λοιπόν να δειS αν είμαι και κλινικά ενδεδειγμένη. Θα πεις  -Το βράδυ παίζω live στη σκηνή . . .
                        Θα πω   -  Θες να έρθω;
                        Θα πεις  - Σιγά μΩρέ!
Δεν θα έΡΘω. Θα σκεφτείς - Δεν ήρθε. Αδιάφορη!
                          Θα σκεφτώ - Ποοοοο, θα ‘θέλα πολύ να τον καμαρώσω, αλλά θα έχει άγχος και με ‘μένα από κάτω θα είναι ακόμα χειρότερα. Εγώ όταν είμαι στην σκηνή προτιμώ να μην τον βλέπω. Δεν έχει σημασία τι θέλω αρκεί το παιδί μου να περάσει καΛά. Άλλωστε είναι η βράδια του, ας είναι άνετος να παίξει με το κοινό του και αυτό να του κάνει τα γλύκα μάτια. Χαλάλι  του!
    Περίμενες να αντιδράσω κάπως (γιατί;). Αντέδρασα κάπως, μα αλλιώς. Απέτυχα στο τεστ(θα ‘ρθουν κι άλλα). Μπορεί να μου κάνεις και άλλα τεστ όμως φοβάμαι πως και πάλι θα αποτύχω. Όσο θα αντιδρώ διαφορετικά απ’ ότι υπολογίζεις(και πάλι γιατί, γιατί έτσι τα ορίζεις;)και γνωρίζεις θα αποτυγχάνω. Όσο δεν θα είμαι εσύ και θα ‘χει υπόσταση αυτό το χαζό μου, ή όtι τελοσπάντων  είναι, εγώ, θα αποτυγχάνω. Όσο θα αποτυγχάνω, τόσο 8α απομακρύνεσαι ταξιδeύοντας προς πράγματα που να σου μοiάζουν. Που σου είναι οικεία και γι’ αυτό ανήκουν στην κατηγορία μου ταιριάζουν. Που τα χεις ξανασυναντήσεη και έτσι ξέρεις τα κενά που έχουν πως να τα συμπληρώνεις με αυτά να σε ολοκληρώνεις.           
     Ακολουθούν αποσπάσματα της διάλεξης Θέσεις Αντικουλτούρας (Anticultural Positions) προσωπικού μανιφέστου του Jean Dubuffet, εισηγητή και νονό του όρου art brut.
“Western man believes that his mind is capable of acquiring a perfect knowledge of  things. He is convinced that the rest of the world keeps perfect step with his reasoning faculties. He strongly believes that the principles of his reason and especially those of his logic are well founded.
"Savages" feel that there is something weak about reason and logic, they rely on other ways of gaining knowledge of things.
This is why they so greatly esteem and admire those states of mind which we refer to as delirium. I must confess that I have a very keen interest in delirium. I am convinced that art has a great deal to do with delirium.”
                                                                              *****
          “Western culture dotes on analysis, but I have little taste for analysis, little confidence in it. People think that everything can be revealed by disassembling and dissecting all the parts and then studying each individual one.
My own impulse moves in the opposite direction. I am much more apt to treat wholes rather than parts. The moment an object is dismembered even in two, I feel that it's lost for my study, I feel further away from it rather than closer to it.
I believe very strongly that an inventory of parts does not render an account of the whole.”
                                                                             *****
Οι καλλιτέχνες που παρουσιάζω σήμερα έχουν ιστορίες ενδιαφέρουσες, διαφορετικές αλλόκοτες στην πλάτη τους. Ψάξτε τους γιατί εμένα ο Jean Dubuffet δεν μ αφήνει να πω άλλα μιας και   “The fifth point is the fact that our culture is based on complete trust in language (particularly written language) and on a belief in its capacity to translate and elaborate thought. Now this strikes me as a mistake. Language, I find, is a gross, extremely gross stenography, a system of highly rudimentary algebraic signs, damaging rather than serving thought. The spoken word, more concrete than writing, animated by the timbre and intonation of the voice, a bit of coughing, some grimaces, a whole range of mimicry, seems a lot more effective.
I consider written language a poor tool. As an instrument of communication, it conveys merely the carcass of a thought: what slag is to fire. And as an instrument of thought, it overloads the fluid and adulterates it.
I believe (and here I am in agreement with the so-called primitive civilizations) that painting, a medium more concrete than the written word, is a far richer instrument for communicating and elaborating thought.
I have said that what interests me about painting is not so much the moment at which it crystallizes into formal ideas as the preceding stages.
I want my painting to be seen as a tentative language fitted to these areas of thought.
Welcome Parade by Jean Dubuffet
Untitled by Madge Gill, 1939
Tete Avec Animal by Heinrich Anton Muller, 1917-22
Hermin by Heinrich Anton Muller, 1917

I Was So Shocked by Daniel Johnston
I Had A Dream by Daniel Johnston
 
Allah Basta by Alois Brus, 1993
Eremitouch by Alois Brus, 1993
Bodilynesses by Adi Brunner, 2006
Hairstyles by Ingrid Lechner, 2006
Festo by Teleki Emo, 1967
People by Erich Prager, 2005
Temple of Light by Scottie Wilson
Incarnation De Portrait by Aloise Corbaz
Reine Victoria dans le Manteau Imperial Pontifical by Aloise Corbaz
Trucks by Dominik Huber, 2006
Untitled by Adolf Wolfli, 1921
Τέχνη του περιθωρίου(Βικιπαίδεια)
Άνθρωποι σε κουτιά????? ή τετράγωνοι άνθρωποι;;;;; ίσως γιατί είναι εύκολο να είσαι μεγάλος σε οθόνη 20 ιντσών. Δεν έχει σημασία όσες φορές δεν σε κατάλαβαν άλλες τόσες δεν έχεις καταλάβει και τελικά η νεκροψία θα δείξει. O Εdvard Munch ήταν διπολικός. Στα παιδικά του χρόνια κοντινοί του άνθρωποι πέθαναν από φυματίωση και λέγεται πως αυτό πυροδότησε την ασθένεια του. Ήταν γνωστός για τους δημόσιους καβγάδες του και για τις καταχρήσεις. Νισιλεύτικι σε ψυχιατρική κλινική. Ο Van Gogh ακρωτηρίασε μόνος το αφτί του μέτα απο φιλική διαμαχή. Νοσηλεύηκε σε ψυχιατρική κλινική φεύγοντας από την οποία πέθανε μετά από αυτοπυροβολισμό. Brut! artistsς; όχι Eξπρεσιονιστές

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου